TERA Gümnaasium

Kooli olemus

  • Oleme osa Tartu Erakooli tugevast ja ühtsest kogukonnast, millega on oodatud liituma kõik soovijad.
  • Väärtustame ennastjuhtivust, hoolivust, kaasatust, innovaatilisust, tõenduspõhisust, koostöisust ja motiveeritust.
  • Täiendame Tartu haridussüsteemi ning pakume õpingute jätkamiseks õppijakeskseid ja mõtestatud valikuid.
  • Näeme õppimist kui isiklikku teed ning arvestame selle eesmärkide seadmisel iga õpilase vajadusi, huve ja võimeid eraldi.
  • Loome tingimused õpilase teadmiste, oskuste ja hoiakute arendamiseks, mis toetavad teda isiklikus elus, töös ja ühiskonnas laiemalt.
  • Toetame õppimist pädevate ja motiveeritud õpetajate, mentorluse ning arvestava õppekava, -korralduse ja -keskkonnaga ning kaasava lähenemisega, milles igaühe arvamus loeb.
  • Kool kasutab õppes tehisintellektil põhinevaid tehnoloogiad, et muuta ja toetada õppimist ja õpetamist. Tehisintellekti kasutamisel peab kool oluliseks eesmärgipärasust, eetilisust, läbipaistvust ja kriitilist lähenemist ning õpilase eneseregulatsioonioskuste arendamist.
  • Kool annab igale õpilasele õppeks personaalse Apple’i sülearvuti.
  • Alustame õppetegevustega 2025. a augustis, kool asub Tehase tn 16 Tartus.
  • Kooli planeeritav suurus on 180 õpilast, st ühes lennus 60 õpilast. Esimesel õppeaastal alustame G1 (10.) klassiga.

Õppekorraldus

  • Iga õppeaasta algab sisseelamisprogrammiga augustis.
  • Õppeaasta koosneb kahest õppeperioodist ehk semestrist. Kumbki neist on 17-18 nädalat pikk ja sisaldab kuni 18 kursust. Kursus sisaldab üldjuhul 17 õppetundi, iseseisvaid töid ja konsultatsioone.
  • Igas semestris on omavahel seotud vähemalt kaks õppeainet, mille õpe on korraldatud lõimitult ja koostöiselt (nt õppekäigud, loovtööd, külalisloengud, uurimistööd, projektõpe, väitlused, grupitööd, väljakutsed).
  • Koolinädalas on kuni 19, päevas kuni 4 tundi.
  • Koolipäev algab kell 9.00 ja ühe tunni pikkus on 80 minutit.
  • Õpe on korraldatud valdavalt väikestes, u 20 õpilasega tiimides. Iga tiimi ja õppijat toetab koolitöötajast mentor, kes viib läbi ka iganädalasi mentortunde.

Õppesisu

  • Õpe koosneb riikliku õppekava ning kooli ja õpilase valitud kursustest.
  • Kool pakub riiklikust õppekavast enam kursuseid eesti keeles, kirjanduses, matemaatikas ja võõrkeeltes. Kokkuleppel kooliga on õpilasel võimalik asendada need teiste õppeainete kursustega, mis arvestavad rohkem tema vajadusi, huve ja võimeid.
  • Koolis arvestatakse kursustena ka mentortundides ja õpilasfirma programmis osalemist.
  • Mentortundides keskendutakse õpilase mina- ja maailmapildi kujunemisele, valmidusele elus toime tulla, iseseisva õppimise ja koostööoskuste arendamisele ning kodanikuoskuste, -aktiivsuse ja -vastutuse kujunemisele.
  • Kõik õpilased osalevad praktilise tööna õpilasfirma programmis, millega arendatakse tulevikuoskustena suhtlemist, ettevõtlikkust, koostöisust, probleemide lahendamist, kestlikku mõtteviisi jm.
  • Valikkursused toimuvad enamasti kooli päevakava sees ning neid viivad läbi oma õpetajad, koolitöötajad ja partnerid (ülikoolid, ettevõtted, teadus-, mälu-, haridus-, kultuuriasutused jm).
  • Valikkursusena arvestatakse võimalusel ka õpilase osalemist huvikoolis või mõnes muus koolivälises õppes, nt teaduskoolis, spordilaagris.
  • Esimese (B2-keeleoskustaseme) võõrkeelena õpitakse inglise keelt. Teise (B1-keeleoskustaseme) võõrkeelena õpitakse üldjuhul varem õpitud B-võõrkeelt, kuid seda saab soovi ja võimaluse korral õppima asudes vahetada.