fbpx

Eripära

Meie kooli eripära

LõunaTERA 1.-3. klassis tegutseme kogupäevakoolina, kus üldõpetus koos loovusainetega moodustavad seostatud terviku. Õppetegevused algavad kell 9.00 ja lõpevad 16.00. Meie kooli klassiõpetajad toimetavad aastapõhiselt, arendades selle kaudu õpilastes kohanemisvõimet ja kasvatades enese professionaalsust.

Alates 4. klassist minnakse üle lõimitud aineõppele. Lisandub teise võõrkeele õppimine ja erinevalt I kooliastmest tuleb teadmiste kinnistamiseks tegeleda ka koduste ülesannetega. 

Liikumist ja koostööd soodustav õppehoone

Me oleme Liikuma Kutsuv Kool. Miks? 

Sest oleme kogenud ja teame, et liikumine toetab koolipere iga liikme õpivõimet, vaimset tervist, sotsialiseerumist ja tegutsemisrõõmu. 

Meie koolimaja on esimene Eestis, mis on juba rajatud liikuma kutsuva kooli põhimõtteid järgides – igal sammul on mõeldud õpilaste liikumisvõimalustele. Õue ja terrassile pääseb igast klassiruumist: sedasi saavad õpilased nii vahetunnil kui ka tunni ajal toimuvateks õuetegevusteks lihtsasti hoovile lipsata; Kõrvuti asetsevaid klasse eraldavad teisaldatavad seinad – nii on klassid ühendatavad ja õpetajad saavad korraldada tunde üheskoos, rakendada rühmatööd, teha liikumispause. Klassiruumides ja koolis on lihtsasti liigutatav ja hästi kokku sobitatav mööbel. Liikumiseks saab kasutada kogu koolimaja: näiteks liulaskmistorusid, raamatukogu, redeleid, pesasid. Koolikella ei ole, lühemate vahepauside aja otsustab õpetaja ise vastavalt vajadusele. Koolis võib ringi liikuda ka sokis ning riiete kuivatamise jaoks on omaette kuivatusruum.

Kogupäevakool I kooliastmes

2017/2018. õppeaastal avasime Tartu Erakooli filiaali LõunaTERA.

1.-3.klassis tegutseme kogupäevakoolina, kus õpilaste tegevused on korraldatud kogu päeva ulatuses. Koolipäeva pikkus ja struktuur tagab, et õpilasel on tasakaalustatult aega õppimiseks, söömiseks, loovaks tegevuseks, õues olemiseks ja vabamänguks. 

Kogupäeva kooli mudeli üks oluline aspekt on tavapäraste kodutööde puudumine ja sisuliselt mahukam õppetöö koolipäeva jooksul.

Peale koolipäeva lõppu jäetakse aeg perekonnale, et keskenduda pereväärtustele, osaleda kultuurilistel sündmustel, arendada isiklikke huvisid ja tegeleda vaba aja veetmisega. Kooli lähenemisviis tunnustab perekonna rolli laste kasvatamisel ja arengul. 

Kui laps saab koolist kätte tunde, et MÕTLEMINE ON MÕNUS, on päev oma ülesande täitnud.

Tasakaalustatud ja toetav koolipäev II kooliastmes

Jätkub aastapõhine klassiõpetaja süsteem, pakkudes õpilastele stabiilsust ja turvatunnet. Märgatud õpilased ja klassijuhataja suurem kontakt teismelistega rõhutab individuaalse tähelepanu olulisust selles arenguetapis. 

Lisandub teise võõrkeele õppimine, tehnoloogiaõpetus, kodundus ja käsitöö ning põhjendatud kodused tööd, mis on mõeldud täiendama ja süvendama koolis õpitut. Üleminekuaastal (4.kl) toetatakse laste vastutuse võtmist ja iseseisvumist õpioskuste tundidega.

Päeva keskel on ette nähtud Hea aeg. See paindlik aeg võimaldab õpilastel keskenduda oma vajadustele, olgu selleks siis lisatoetus õpetajalt, koostöö kaaslastega, koduste tööde tegemine ja teadmiste süvendamine või lihtsalt puhkehetk, et teha jalutustiir värskes õhus.

Keelekümblus

Meil õpetatakse inglise keelt alates 1. klassist keelekümblusmeetodil 5 nädalatunni ulatuses. Selliselt õppimine annab oskuse väljendada spontaanselt oma mõtteid inglise keeles, tõlget kasutamata.
 Inglise keele õppimise alustamise eelisteks I kooliastmes on õpilase hea jäljendamisoskus, õpilase häälepaelte paindlikkus eesti keeles puuduvate häälikute moodustamiseks ja uudishimu õppimise vastu mängides, lauldes või näideldes. 
Keelekümblusmeetodit rakendades kasutab õpetaja keeletunnis vaid inglise keelt ja hoidub eesti keele kasutamisest. Tunni atmosfäär on mänguline ja nauditav. Lapse tähelepanu köitmiseks kasutab õpetaja tunnis laule, mänge, luuletusi, pildiraamatuid, jutte, pilte, mänguasju, jms. Kõike, mida õpitakse, korratakse ja harjutatakse pidevalt. 

Terviklikkus

Koolipäeva alustatakse ühiste infominutite (esmaspäev) või õpilaste poolt korraldatud igapäevase hommikuvõimlemisega, et toetada ühtsustunnet, ergutada õpilaste meeli ning valmistuda õppepäevaks. Tihe koostöö paralleelklassidega, eesmärkide seadmine ja nendega teadlik tegelemine, iseseisev töö ning õpetaja regulaarne tagasiside toetavad iga õpilase isiklikku ja akadeemilist arengut. TERA raamat, kooli enda loodud õpilaspäevik, on vahend, mis toetab eesmärkide seadmist, eneseanalüüsi ja käitumise fookuste jälgimist, aidates õpilastel oma õppimist ja arengut süsteemselt jälgida ja reflekteerida. 

I kooliastmes on rõhk üldõpetusel, II kooliastmes ainetevahelisel lõimingul. Vajadusel astume õppekava piiridest edasi, laiendame ning süvendame õpet. Meie programm on tavapärasest mahukam.

Hindamine

Hindamine on õppeprotsessi osa, mis on tihedalt seotud eesmärkide püstitamisega, nende suunas liikumisega ning püsivate teadmiste omandamisega. Meie koolis on rõhk pideval eesmärke toetaval sõnalisel tagasisidel. Hinnangu tööle annab lisaks õpetajale ka õpilane ise selleks loodud päevikusarnasesse TERA raamatusse.

Koostöö

LõunaTERA koostöö lapsevanematega keskendub kaasamisele ja avatud suhtlemisele. Järjest tihedamaks on läinud tegutsemine ühes majas asuva lasteaia osa LõunaTERAKEsega, mille eesmärgiks on luua ühtne hariduskeskkond. 

LõunaTERA teeb koostööd ka Tartu Ülikooliga, võttes hea meelega vastu praktikante. LõunaTERA koostöö laiema kogukonnaga on suunatud praktiliste ja hariduslike projektide elluviimisele – kogukonnaaed, õpilasürituste toetamine, turvaline koolitee jne. Koostöö erinevate partneritega aitab koolil luua tugeva ja toetava õpikeskkonna, mis on avatud innovatsioonile ja kogukonna kaasamisele.