Ametlikud rekvisiidid
- Hariduse Edendamise Sihtasutus
- 90014359
- KMKR EE102853634
- Tähe 4, Tartu, 51010
ÜLDKONTAKT
- info@tartuerakool.ee
Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitamiseks
- teavita@tartuerakool.ee
1. ÜLDSÄTTED
1.1. Erakooli (edaspidi Kool) nimi on eesti keeles Tartu Erakool, lühendina TERA. Inglise keeles kasutatakse nime Tartu Private School.
1.2. Koolis on loodud õpilastele võimalused täita koolikohustust, omandada põhi- ja üldkeskharidust.
1.3. Kooli õppetegevus toimub kuues erinevas koolikohas Eesti Vabariigis Tartu linnas ja Elva vallas: TäheTERA, LõunaTERA, SädeTERA, ProTERA, TERA gümnaasium, Peedu kool. Kooli juriidiline asukoht on Tähe 4, Tartu linn, kooli veebileht on www.tartuerakool.ee.
1.4. Kool on Hariduse Edendamise SA, registrikood 90014359 (edaspidi Kooli pidaja), struktuuriüksusena tegutsev kool, mis juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi õigusaktidest, Kooli pidaja põhikirjast ja käesolevast Kooli põhikirjast. Kooli juhtorganiteks on kooli direktor (edaspidi Direktor) ja koolikoha esinduskogu (edaspidi Esinduskogu).
1.5. Kooli õppekeel ja asjaajamise keel on eesti keel.
1.6. Koolil on oma sümboolika ja koolivorm.
2. TEGEVUSE EESMÄRK JA ÜLESANDED
2.1 Kooli eesmärk ja ülesanne on luua võimalused kvaliteetse ja kaasaegse hariduse omandamiseks õpilasesõbralikus keskkonnas, kus väärtustatakse (ka) õpetajaid ja teisi koolitöötajaid. Koolitus viiakse ellu vastavalt kehtivatele koolituslubadele, kui nende olemasolu on seadusest tulenevalt nõutav.
3. KOOLI JUHTIMINE
3.1 Direktor
3.1.1 Direktor juhib Kooli, järgides Kooli pidaja ja Esinduskogu seaduslikke korraldusi.
Direktori määrab ja kutsub tagasi Kooli pidaja nõukogu. Direktor on aruandekohustuslik Kooli pidaja ees.
3.1.2 Direktoriks võib määrata vaid isiku, kellel on Kooli juhtimiseks vajalik haridus, kogemused ja laitmatu reputatsioon ning kes vastab seadustest ja haridus- ja teadusministri määrustest tulenevatele nõuetele.
3.1.3 Direktori pädevuses on üldjuhul järgmiste küsimuste lahendamine:
(1) Kooli üldseisundi ja arengu tagamine ning rahaliste vahendite sihipärane ja otstarbekas kasutamine;
(2) Kooli pidaja ja Esinduskogu korralduste elluviimine;
(3) Kooli eelarve ettevalmistamine; õpilaste vastuvõtmine ja väljaarvamine;
(4) Personali-, koolitus- ja partnerlepingute sõlmimine;
(5) Kooli kodukorra kehtestamine (edaspidi Kodukord).
3.1.4 Direktoril on õigus oma pädevuse piires välja anda käskkirju, mis on Kooli töötajatele ja õpilastele järgimiseks kohustuslikud.
3.1.5 Direktoril on õigus oma ülesannete elluviimiseks moodustada muid nõuandva ning abistava funktsiooniga organeid, mis alluvad Direktorile.
3.2 Juhtide kogu
3.2.1 Juhtide kogu on kollegiaalne nõuandev ning abistava funktsiooniga kogu, kuhu kuuluvad Direktor ja koolikohtade juhid.
3.2.2 Koolikoha juhi määrab ja kutsub tagasi Direktor.
3.2.3 Koolikoha juhi pädevuses on:
(1) koolikoha sotsiaalse ja majandusliku toetuse organiseerimine;
(2) koolikoha õpetajate ja teiste koolitöötajate tööle võtmine ja töölt vabastamine;
(3) koolikoha õppe- ja kasvatustegevuse korraldamine;
(4) koolikoha õppenõukogu tegevuse korraldamine;
(5) muude koolikoha õppega seonduvate küsimuste lahendamine.
3.3 Esinduskogu
3.3.1 Esinduskogu on koolikoha kollegiaalne otsustusorgan, mis koosneb kuni kümnest liikmest, kes valitakse kolmeks (3) aastaks.
3.3.2 Esinduskogusse kuuluvad:
(1) Direktor (1);
(2) koolikoha juht (1);
(3) kuni kaks (1-2) õpetajate esindajat, kes valitakse koolikoha õppenõukogu poolt;
(4) kuni kaks (1-2) õpilaste vanemate esindajat, kes valitakse koolikoha vanemate üldkoosolekul vanemate poolt;
(5) üks (1) Kooli pidaja esindaja, kes määratakse Kooli pidaja poolt;
(6) gümnaasiumis kuni kaks (1-2) õpilaste esindajat, kes valitakse koolikoha õpilasesinduse poolt.
3.3.3 Esinduskogu liikmed kutsub tagasi neid valinud või määranud organ.
3.3.4 Esinduskogu pädevuses on:
(1) Kooli pidajale kinnitamiseks Kooli põhikirja ja õppekava muudatusettepanekute esitamine;
(2) Direktori iga-aastase Kooli arengukava täitmise ülevaate ärakuulamine;
(3) Direktori ülevaate Kooli eelarve, Kooli pidaja majandusaasta aruande ja vahearuannete ärakuulamine;
(4) seisukoha andmine muudes küsimustes, mis seaduste ja käesoleva põhikirja alusel kuuluvad tema pädevusse;
(5) teha Kooli pidajale ettepanekuid õppe- ja muude tasude suuruseks ja soodustuste andmiseks.
3.3.5 Esinduskogu liikmed valivad endi hulgast esimehe ja tema ülesanne on Esinduskogu tegevuse korraldamine.
3.4 Koolikoha õppenõukogu ülesanne ja koosseis
3.4.1 Õppenõukogu ülesandeks on oma pädevuse piires koolikoha õppetöö arendamine, õppe ja kasvatuse analüüsimine, hindamine ning õppe- ja kasvatusalaste otsuste tegemine.
3.4.2 Õppenõukogu lähtub oma tegevuses seadustes ning haridus- ja teadusministri määruses kehtestatust.
3.4.3 Õppenõukogu liikmed on koolikoha juht, õppejuht, õpetajad, tugispetsialistid ja teised koolikoha juhi nimetatud isikud.
4. ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ KORRALDUSE ALUSED
4.1 Õppekava
4.1.1 Õpe toimub põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest lähtuva põhikooli riikliku õppekava ja gümnaasiumi riikliku õppekava nõuetele vastavalt koostatud ja Kooli pidaja kinnitatud Kooli õppekava alusel.
4.1.2 Sõltuvalt õpilaste vajadusest võib Kool konkreetsele õpilasele määrata individuaalse õppekava või määrata ta ajutisele koduõppele.
4.2 Õppeaasta
4.2.1 Õppeaasta kestab 1. septembrist järgmise aasta 31. augustini. Kooli pidaja võib Direktori ettepanekul ning Esinduskogu nõusolekul kehtestada ka muud õppeaasta alguse ja lõpu kuupäevad.
4.2.2 Õppeaasta koosneb kokku 175 õppepäevast aastas ja koolivaheaegadest. Õppeperioodide pikkus määratletakse koolikoha tööplaanis.
4.2.3 Õppetunni pikkus, vahetundide pikkused, päeva- ja nädalakoormused on sätestatud koolikoha päevakavas vastavalt põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud nõuetele õppetunni ja vahetunni pikkusele ning päeva- ja nädalakoormusele.
4.3 Õpilaste arv
4.3.1 Õpilaste arvu Kooli klassis määrab Kooli pidaja, arvestades õigusaktides sätestatud piiranguid. Klasside õpilaste arv on üldjuhul piiratud kuni 20 õpilasega kui Kooli õppekorraldus ei näe ette teisiti.
4.4 Kasvatuskorraldus
4.4.1 Kooli kasvatuskorralduse aluseks on Direktori kehtestatud Kooli Kodukord. Kodukorras on sätestatud õpilaste õigused ja kohustused, samuti muud Kooli korraldusega seonduvad küsimused.
5. ÕPILASE KOOLI VASTUVÕTMISE, KOOLIST VÄLJAARVAMISE JA KOOLI LÕPETAMISE KORD
5.1 Õpilase vastuvõtmine põhikooli
5.1.1 Õpilase vastuvõtmine põhikooli toimub koolikoha juhi ettepanekul ja Direktori otsusel õpilaskandidaadi ja vanemaga toimunud vestluse alusel koolikoha juhi kehtestatud mõistliku tähtaja jooksul.
5.1.2 Kooli esimese klassi õpilaseks saab kandideerida laps, kes saab seitsmeaastaseks jooksva aasta 1. oktoobriks. Nimetatust noorem laps saab kandideerida Kooli esimese klassi õpilaseks üksnes Direktori nõusolekul.
5.1.3 Õpilase saamiseks Kooli õpilaseks esitab õpilase vanem või seaduslik esindaja:
(1) avalduse Kooli astumiseks;
(2) peale sisseastumise protseduuride läbimist (perevestlus, proovipäevad, tutvumisringid) teeb taotluse veebikeskkonnas ARNO;
(3) ametlikult kinnitatud väljavõtte õpilase tervisekaardist selle olemasolul.
5.1.4 Õpilase vanema või seadusliku esindaja ja Kooli pidaja vahel sõlmitakse leping, milles sätestatakse poolte õigused ja kohustused õpilasele hariduse andmisel.
5.1.5 Õpilane võetakse Kooli vastu Direktori käskkirja alusel ja väljastatakse õpilaspilet, lähtudes toimunud vestluse tulemustest ning eeldusel, et Kooli pidaja ja õpilase vanema või seadusliku esindaja vahel on jõustunud punktis 5.1.4. nimetatud leping.
5.2 Õpilase vastuvõtmine gümnaasiumisse
5.2.1 Õpilase vastuvõtmine gümnaasiumisse ja vajalike dokumentide esitamine toimub Kooli pidaja või tema volitusel Direktori kehtestatud vastuvõtu tingimuste ja korra alusel.
5.2.2 Õpilase vanema või seadusliku esindaja ja Kooli pidaja vahel sõlmitakse leping, milles sätestatakse poolte õigused ja kohustused õpilasele hariduse omandamisel.
5.2.3 Õpilane võetakse Kooli vastu Direktori käskkirja alusel ja väljastatakse õpilaspilet eeldusel, et Kooli pidaja ja õpilase vanema või seadusliku esindaja vahel on jõustunud punktis 5.2.2 nimetatud leping.
5.3 Koolist väljaarvamine
5.3.1 Õpilane arvatakse Koolist välja Direktori otsusel, kui
(1) õpilane ei soovi ja tal puudub valmidus hariduse omandamisel säilitada rahuldavat õppeedukust;
(2) õpilane rikub korduvalt Kooli Kodukorda;
(3) õpilane või õpilase vanem või seaduslik esindaja on kahjustanud Kooli mainet;
(4) õpilase vanem või seaduslik esindaja on esitanud vastava kirjaliku avalduse;
(5) õppetasu maksmisega on viivitatud rohkem kui kolm kuud arvates õppetasu maksmise tähtpäevast ja Kooli pidaja ei ole esitatud õpilase vanema või seadusliku esindaja põhjendatud avaldust õppetasu maksmise tähtaja pikendamiseks või õppetasu maksmise kohustusest osaliselt või täielikult vabastamiseks, või kui selline avaldus on jäetud rahuldamata;
(6) õpilane lõpetab Kooli.
5.3.2 Direktori otsuse peale õpilase Koolist väljaarvamise kohta, välja arvatud punktides
5.3.1.(4) ja 5.3.1.(6) nimetatud juhtudel, võib esitada kaebuse Esinduskogule kümne päeva jooksul arvates õpilase vanemale või seaduslikule esindajale otsuse teatavaks tegemise päevast. Esinduskogu lahendab Koolist väljaarvamise otsusele esitatud kaebuse ühe kuu jooksul arvates selle esitamisest.
5.3.3 Õpilase vanema või seadusliku esindaja ja Kooli pidaja vahel sõlmitud leping lõpeb kümnendal päeval arvates õpilase Koolist väljaarvamise otsuse teatavaks tegemisest, kui otsusele esitati kaebus Esinduskogule, siis päeval, millal Esinduskogu otsustas jätta kaebuse rahuldamata.
5.3.4 Õpilase Koolist väljaarvamise korral, välja arvatud punktis 5.3.1.(6) nimetatud juhul, väljastab Kool välja arvatud õpilasele järgmised dokumendid:
(1) lahkumisel õppeaasta algul – lõpetatud klassi tunnistuse, väljavõtte õpilasraamatust ja tervisekaardi;
(2) lahkumisel õppeperioodi lõpul – klassitunnistuse, millele on kantud jooksval õppeaastal lõpetatud õppeperioodide hinded ja arsti teatise õpilase tervise kohta;
(3) lahkumisel õppeperioodi kestel – jooksva õppeperioodi hinnetelehe ja punktis 5.3.4.(2) nimetatud dokumendid.
5.4 Kooli lõpetamine
5.4.1 Kooli lõpetamiseks peab õpilane täitma põhikooli riiklikus õppekavas või gümnaasiumi riiklikus õppekavas sätestatud tingimused.
5.4.2 Kooli lõpetamisel antakse õpilasele Kooli poolt koolikoha õppenõukogu otsusel välja vastavalt põhikooli või gümnaasiumi lõputunnistus.
6. ÕPILASE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
6.1 Õpilase õigused
6.1.1 Õpilasel on alljärgnevad põhilised õigused:
(1) kasutada õppe ajal Kooli kasutuses olevaid õppevahendeid ning õppeks vajalikke ruume;
(2) nõuda õppekavast kinnipidamist;
(3) kasutada riigi- ja kohaliku omavalitsuse poolt õpilastele antavaid soodustusi.
6.1.2 Kooli õpilased moodustavad õpilaskonna, kellel on on õigus otsustada ja korraldada iseseisvalt, kooskõlas seaduste ja seaduse alusel antud õigusaktidega, õpilaselu küsimusi. Igas koolikohas eraldi on õpilasel õigus valida õpilasesindus.
6.2 Koolikoha õpilasesindus
6.2.1 Õpilasesindus esindab koolikoha õpilasi õpilasesinduse põhimääruses sätestatud pädevuse piires koolikohasisestes suhetes ning suhetes teiste organisatsioonide, asutuste ja isikutega. Õpilasesindus lähtub oma tegevuses õpilaste huvidest, vajadustest, õigustest ja kohustustest.
6.2.2 Õpilasesinduse moodustamise kord, õpilasesinduse õigused, kohustused ja vastutus ning töökord sätestatakse õpilasesinduse põhimääruses.
6.3 Õpilase kohustused
6.3.1 Õpilasel on alljärgnevad põhilised kohustused:
(1) käituda vastavalt Kooli heale tavale;
(2) kasutada õppevahendeid ning õppeks vajalikke ruume vastavalt nende otstarbele;
(3) osa võtta õppekavas ettenähtud õppetundidest ning ettenähtud ajal sooritada vastavad õppeülesanded;
(4) järgida Kooli Kodukorra eeskirju.
6.4 Õpilase muud õigused ja kohustused
6.4.1 Lisaks punktides 6.1. ja 6.3. sätestatud õpilase põhilistele õigustele ja kohustustele sätestatakse õpilase õigused ja kohustused Direktori kehtestatavas Kodukorras, mis on õpilasele järgimiseks kohustuslikud.
7. ÕPETAJAD JA TEISED KOOLITÖÖTAJAD
7.1 Õpetajate ja teiste koolitöötajate töölevõtmine
7.1.1 Koolikoha juht võtab tööle või vabastab töölt õpetajaid ja teisi koolitöötajaid. Vaidlus seoses õpetaja või teise koolitöötaja tööle võtmise või tema vabastamisega lahendab Esinduskogu.
7.2 Õpetajate ja teiste koolitöötajate õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks tööandja kehtestatud töökorralduse reeglite ja muude õigusaktide, töölepingu ja ametijuhendiga.
8. ÕPPETASU KEHTESTAMISE, SELLEST VABASTAMISE, SOODUSTUSTE JA ÕPPETOETUSTE MÄÄRAMISE ALUSED JA KORD
8.1 Õppetasu kehtestamise, sellest vabastamise, õppetasu soodustuste ning õppetoetuste maksmise korra kehtestab Kooli pidaja.
8.2 Õppetasu suuruse algavaks õppeaastaks kehtestab Kooli pidaja lähtuvalt Kooli eelarvest ja Esinduskogu ettepanekust hiljemalt 3 kuud enne õppeaasta algust.
8.3 Esinduskogul on õigus Direktori ettepanekul ja õpilase vanema või seadusliku esindaja avalduse alusel teha soodustusi õppetasu maksmisel, sealhulgas on Esinduskogul õigus õpilase vanem või seaduslik esindaja vabastada osaliselt või täielikult õppetasu maksmise kohustusest või ajatada õppetasu maksmine. Õppetasuga seonduvate soodustuste tegemise otsustamisel võetakse arvesse õpilase vanema või seadusliku esindaja perekonna majanduslikku seisundit ja õpilase õppeedukust.
8.4 Õppetoetuste maksmiseks teeb Kooli pidajale ettepaneku Esinduskogu kaks korda õppeaastas Direktori, õpetajate ja teiste koolitöötajate, vanemate või seaduslike esindajate või õpilaste ettepanekul. Õppetoetuse maksmisel võetakse arvesse õpilase õppeedukust, osalemist Kooli esindamisel ja tutvustamisel.
8.5 Punktides 8.3. ja 8.4. toodud erisustest teatatakse õpilase vanemale või seaduslikule esindajale hiljemalt kahe nädala jooksul pärast otsuse tegemist.
9. KOOLIS TOIMUVA ÕPPEKAVAVÄLISE TEGEVUSE KORRALDAMISE ALUSED
9.1 Kool võib korraldada õppekavavälist tegevust, milles osalemine ja mille kaasrahastamine toimub õpilase või tema vanema nõusolekul.
9.2 Õppekavavälises tegevuses kasutatakse erinevaid õppevorme ja -meetodeid, sealhulgas ringid ja stuudiod.
9.3 Õppekavavälist tegevust kajastatakse Kooli päevakavas ja selle korraldamisel lähtutakse Kooli Kodukorrast.
9.4 Kool võib osutada järgmisi teenuseid:
9.4.1 Kooli kasutuses oleva vara üürimine ja rentimine;
9.4.2 laagrite ja muu huvitegevuse korraldamine;
9.4.3 pedagoogiline nõustamine ja konsulteerimine;
9.4.4 pedagoogilise täiendkoolituse korraldamine;
9.4.5 pedagoogilise tegevusega seotud ürituste ja koolituste korraldamine.
10. MAJANDAMISE JA ASJAAJAMISE ALUSED
10.1 Koolil on oma eelarve.
10.2 Kooli eelarve tulud moodustuvad õppetasudest, eraldistest riigi- valla- või linnaeelarvest, laekumistest eraõiguslikelt juriidilistelt isikutelt, annetustest ning käesolevas põhikirjas sätestatud Kooli õppekavavälisest tegevusest saadud tuludest.
10.3 Kooli pidaja korraldab Kooli majandamist lahus Kooli pidaja teiste asutuste ja ettevõtete majandamisest.
10.4 Õppe- ja kasvatustegevuse alaste kohustuslike dokumentide täitmisel ja hoidmisel lähtub Kool seadustes ja määrustes esitatud nõuetest.
11. KOOLI TEGEVUSE LÕPETAMINE
11.1 Kooli tegevuse lõpetamise alused
11.1.1 Kooli kui Kooli pidaja asutuse tegevuse lõpetamine toimub, kui
(1) Kooli pidaja võtab vastu otsuse, et Kooli edasine tegevus on muutunud ebaotstarbekaks;
(2) Kooli pidaja vastu on algatatud likvideerimismenetlus;
(3) Koolil puudub kuue kuu jooksul koolitusluba;
(4) lõpetamine on seadusega ette nähtud.
11.2 Kooli tegevuse lõpetamise kord
11.2.1 Kooli tegevus lõpetatakse seaduses sätestatud korras Kooli pidaja nõukogu otsuse alusel.
11.2.2 Kooli tegevuse lõpetamisest teatatakse töötajatele, õpilaste vanematele või seaduslikele esindajatele, õpilastele ning Haridus- ja Teadusministeeriumile vähemalt 6 (kuus) kuud ette.
11.2.3 Kooli pidaja korraldab õpilastele võimaluse jätkata õpinguid vastava taseme hariduse omandamist võimaldavas õppeasutuses.
12. PÕHIKIRJA MUUTMINE
12.1 Kooli põhikirjas muudatuste tegemise kinnitamine on Kooli pidaja pädevuses.
12.2 Ettepanekuid Kooli pidajale põhikirja muutmiseks on õigus teha Direktoril ja Esinduskogul.
Käesolev põhikiri on kinnitatud Hariduse Edendamise Sihtasutuse koosoleku otsusega 17.03.2025 Tartus.
Urmo Uiboleht
/allkirjastatud digitaalselt/
Kinnitatud 06.02.2023
Tartu Erakool (TERA) on eraüldhariduskool, mis võimaldab õpilasel õppida kolmes kooliastmes.
TERA koolipere lähtub oma tegevuses ja käitumises Eesti Vabariigi seadustest, TERA õppekavast ja TERAs vastuvõetud kordadest, kehtivatest kokkulepetest ja põhiväärtustest. Kooli kodukord kehtib kõikjal, kus korraldatakse kooli õpilastele õppetööd ja viiakse läbi kooliüritusi.
Tartu Erakooli koolipere liige hoiab kõrgel oma kooli au ja väärikust koolis ning ka väljaspool koolimaja viibides.
Tervise ja turvalisuse kaalutlustel on kooli pidajal õigus suunata kool osalisele või täielikule juhendatud e-õppele. Otsuse tegemisel arvestatakse konkreetset olukorda ja vastava valdkonna spetsialistide (Terviseamet, Päästeamet vm) arvamust ning otsus kooskõlastatakse vajadusel.
I Päevakava
II Õppimine
Puudumine
10.1. Õppetööst on lubatud puududa ainult lapsevanema (või hooldaja) tõendi alusel, mis esitatakse klassijuhatajale 3 päeva jooksul pärast õpilase kooli tulekut e-päeviku vahendusel.
10.2. Erandjuhtumite korral (reisid, treeninglaagrid jm) teatab lapsevanem puudumisest ette vähemalt 1 nädal enne puudumise algust ning õpilase ja tema vanemaga sõlmitakse vastavasisuline kokkulepe, nt reisikokkulepe. Õpilase puudumine ei vabasta teda õppematerjali omandamisest ega puudutud tunnis antud õppeülesande tähtajalisest täitmisest.
10.3. Koolipäeva keskel võib TERA õpilane lahkuda koolist ainult klassijuhataja või klassijuhataja puudumisel aineõpetaja või juhtkonna loal.
Hindamine
11.1. Õpitulemuste kohta tagasiside andmiseks kasutatakse nii sõnalist hinnangut kui tähtsüsteemi. Hinnangute andmist lapse arengule jätkatakse kuni põhikooli lõpuni.
11.2. Kool teavitab õpilast ja tema seaduslikku esindajat hinnetest ja hinnangutest vastavalt Tartu Erakool hindamisjuhendile.
11.3. Õpilasel ja lapsevanemal on võimalus saada hinnete kohta teavet aineõpetajatelt, klassijuhatajalt, e-päeviku ja tunnistuse kaudu. Õpilasel on võimalik oma põhikooli lõpueksamitööga tutvuda koolis ning vajadusel küsida õpetajalt selgitusi. Töö ise jääb kooli, sellest ei tehta koopiaid ega fotosid.
11.4. Käitumise ja hoolsuse diferentseeritud hindamine toimub Tartu Erakoolis iga õppeperioodi lõpus vastavalt Tartu Erakooli hindamisjuhendile, mida õpilastele ja lapsevanematele tutvustab klassijuhataja õppeaasta algul.
III Käitumine
IV Õpilase arengu toetamine
1) suulise kiitusega;
2) kirjaliku kiitusega e-päevikus;
3) kooli direktori käskkirjalise kiitusega;
4) kooli kiidu-, au- või tänukirjaga vastavalt koolis kehtivale õpilaste tunnustamise korrale;
5) juhatuse poolt määratava Hariduse Edendamise SA stipendiumiga vastavalt Tartu Erakooli õpilasstipendiumi statuudile.
1) suuline laitus;
2) kirjalik märkus e-päevikus;
3) õpilase käitumise arutamine vanemaga;
4) individuaalse käitumise ja õppimise jälgimislehe rakendamine;
5) õpilasega tema käitumise arutamine kooli juhtkonna liikmega;
6) õpilasega tema käitumise arutamine õppenõukogus;
7) õpilasele tugiisiku määramine;
8) kirjalik noomitus direktori käskkirjaga;
9) esemete, mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kooskõlas kooli kodukorraga, kooli hoiulevõtmine;
10) õppetunnist eemaldamine koos kohustusega viibida määratud kohas ja saavutada tunni lõpuks nõutavad õpitulemused;
11) konfliktolukorras osalenud poolte lepitamine eesmärgiga saavutada kokkulepe edasiseks tegevuseks;
12) kooli jaoks kasuliku tegevuse elluviimine, mida võib kohaldada vaid vanema nõusolekul;
13) pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul;
14) ajutine keeld võtta osa õppekava välisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest;
15) ajutine õppes osalemise keeld koos kohustusega saavutada selle õppeperioodi lõpul nõutavad õpitulemused.
LISA 2
Käesolev kord reguleerib Tartu Erakooli (edaspidi Kool) õpilase käsutusse antava tahvelarvuti kasutamise tingimusi ja korda.
Kool varustab kõik õpilased õpilase isiklikus kasutuses oleva tahvelarvutiga (Apple iPad vmt), mida kasutatakse nii Koolis kui kodus õppe-eesmärgil. Tahvelarvutid kuuluvad Koolile. Soovi korral sisaldub tahvelarvuti kasutustasu Kooli õppemaksus.
Tahvelarvutid on Kooli poolt kindlustatud. Kindlustusjuhtumi korral on omavastutuse määr 190 eurot.
Tahvelarvuti näol on tegemist õppevahendiga ja kogu selles olev sisu (rakendused, failid, fotod, videod, dokumendid jne) kuulub Koolile, mis tähendab, et õpetajal on õigus igal ajal paluda sellele juurepääsu, mida õpilane peab võimaldama. Kooli töötajatel on õigus jälgida kogu tahvelarvutis toimuvat tegevust ning vajadusel sekkuda. Tahvelarvutid seadistatakse ja neid hallatakse Kooli poolt (rakenduste laadimine, uuendamine, kustutamine).
Õpilane on kohustatud:
Õpilasel ei ole lubatud:
Kokkulepete rikkumise korral annab õpetaja õpilasele hoiatuse. Pärast kolmandat hoiatust on õpetajal õigus õpilase tahvelarvuti konfiskeerida. Kokkulepete raske rikkumise korral (kui on kahjustatud teiste inimeste huve) võib Kool kasutada õpilase suhtes muid mõjutusvahendeid.
Tahvelarvutit võib koju võtta ainult õpetaja loal. Kuni omandisuhte muutumiseni on õpilasel õigus tahvelarvutit kasutada Õppeaasta jooksul (septembrist juunini), mis tähendab, et tahvelarvuti jääb suvevaheajaks Kooli, kui Kool ei ole otsustanud teisiti. Tahvelarvuti väljaostmisel on õigus see suvevaheajaks koju võtta.
Tahvelarvutile kehtib seadme garantii, mis ei kata hooletusest ega tahtlikult tekitatud kahjusid. Kui kahju on tekkinud hooletusest või tekitatud tahtlikult, on Koolil õigus nõuda Esindajalt kindlustusjuhtumi korral kindlustuse omavastutuse tasumist või seadme parandamiseksvajalikku summat või katkise seadme asendamist samaväärse uuega juhul, kui kindlustus seadme parandamist või asendamist ei kata.
Juhul, kui õpilase tahvelarvuti on kadunud või varastatud, on sellest vaja otsekohe Kooli teatada. Iga sellise juhtumi tagajärgedega tegeletakse eraldi.
HESA nõukogu:
Liina Kersna – nõukogu esimees
Madis Nõmmik
Ingar Dubolazov
Jaak Vilo
Andrus Leppik
Tanel Paabut
HESA juhatus:
Urmo Uiboleht
TäheTERA nõukogu:
Marge Lahe (õpetajate esindaja)
Merle Kallari (vanemate esindaja)
Urmo Uiboleht (HESA esindaja)
Karen Kärtmann (TäheTERA juhtkonna liige)
ProTERA nõukogu:
Merle Pindmaa (õpetajate esindaja)
Elin Org (vanemate esindaja)
Urmo Uiboleht (HESA esindaja)
Andre Pettai (ProTERA juhtkonna liige)
LõunaTERA esinduskogu:
Vallo Koppel (vanemate esindaja)
Urmo Uiboleht (HESA esindaja)
Riinika Rosanov (LõunaTERA direktor)
SädeTERA esinduskogu:
Kristiina Kivi (vanemate esindaja)
Helena Falilejev (õpetajate esindaja)
Kersti Kaplinski (SädeTERA direktor)
TERA Peedu kooli nõukogu:
Eneli Pääro (vanemate esindaja)
Anneli Armus-Juhkam (õpetajate esindaja)
Urmo Uiboleht (HESA esindaja)
Kersti Kaplinski (Peedu kooli direktor)
TäheTERA
ProTERA
LõunaTERA
SädeTERA
Peedu kool
Õppeasutuste ja nende pidajate nõustamist korraldab ning järelevalvet viib läbi Haridus- ja Teadusministeerium.
Lõuna piirkond (Munga 18, Tartu)
Tartu-, Jõgevamaa: Katrin Ohakas, Katrin.Ohakas@hm.ee; mobiiltelefon 5687 0346; lauatelefon 735 4068
Teenistusliku järelevalve küsimustes on omavalitsustele kontaktisikuks Hille Voolaid, Hille.Voolaid@hm.ee; mobiiltelefon 51 89953; lauatelefon 735 0109.
Ekspertide põhiülesandeks on õppeasutuste ja nende pidajate tegevuse õiguspärasuse, kvaliteedi ja tulemuslikkuse seiramine; järelevalve planeerimine ja läbiviimine; õppeasutuste ja pidajate nõustamine ning teavitamine oma piirkonnas; teabenõuetele, märgukirjadele ja selgitustaotlustele vastamine ning kaebuste lahendamine; info koondamine ja analüüsimine õppeasutuste ja nende pidajate tegevuse seiramise tulemuste, järelevalve tulemuste ning lahendatud kaebuste kohta oma piirkonnas.
TERA avati 1. septembril 2007.
TERA on kodanikualgatusel põhinev kool, kus õpilased, õpetajad ja lapsevanemad moodustavad ühise koolipere, kes kõik teevad koostööd laste ja kooli arengu nimel. Koolil on kindel nägemus õppe- ja kasvatustööst ning arengueesmärkidest, samas on kõik lastevanemate head ideed ja panus kooli arendamisse teretulnud.
Kooli tuleviku kavandamise ja tegevuse analüüsi tsüklisse on TERA-s kaasatud kõik osapooled vastavalt Sisehindamise mudelile ja korrale. Suund on aga üks – ideaalide sihil, mis sisalduvad kooli missioonis, visioonis ja põhiväärtustes.
Väljakutsed, tugevused ja suundumused on aluseks nii uue õppeaasta eesmärgiseades kui ka uue perioodi arengukavale, eelarvele ja tööplaanidele.
Õpilaste hindamise korraga sätestatakse TERA õpilaste õpitulemuste, käitumise ja hoolsuse hindamine, hinnete alusel õpilase järgmisse klassi üleviimine, täiendavale õppetööle ning klassikursust kordama jätmine.
Käitumises väärtustame ja hindame viisakat suhtlemist, töörahu hoidmist ning kooli kodukorrast kinnipidamist; hoolsuse juures hindame õppevahendite ja töökoha korrashoidu ning suhtumist õppetöösse. Väga olulised oskused, mida tähtsustame, kujundame ning hindame, on koostööoskus(valmidus) ja iseseisva töö oskus.
Majandusaasta aruanded ja eelarved:
Majandusaasta aruanne_HESA_2023/2024 õppeaasta
Majandusaasta aruanne_HESA_2022/2023 õppeaasta
Majandusaasta aruanne_HESA_01.08.2021-31.07.2022
Majandusaasta aruanne_HESA_01.06.2019-31.05.2020
Majandusaasta aruanne_HESA_01.06.2020-31.07.2021
Majandusaasta aruanne_TEHES_01.01.2018-31.12.2018
Peame kõigis Hariduse Edendamise Sihtasutuse (edaspidi HESA) haridusasutustes, Tartu Erakoolis, eralasteaias TERAKE ja erahuvikoolis HuviTERA, oluliseks tagada maksimaalselt Teie privaatsus, kuna hindame seda väga kõrgelt.
HESA privaatsuspoliitika selgitab Teile täpsemalt, kuidas ja miks HESA isikuandmeid töötleb ning millised on Teie õigused seoses isikuandmetega. See privaatsuspoliitika kohaldub Sulle, kui
HESA privaatsuspoliitika koostamisel on tuginetud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EL) 2016/679. Isikuandmed on mistahes andmed, mis võimaldavad isikut tuvastada. Isikuandmete töötlemine on mistahes isikuandmetega tehtav toiming. Isikute kategooriad, kelle andmeid töödeldakse on lapsed, personal, lapsevanemad või lapse seaduslikud esindajad.
Igaühel on õigus enda kohta kogutud isikuandmetega tutvuda või nõuda ebaõigete isikuandmete parandamist. Selleks tuleb esitada omakäeliselt või digitaalselt allkirjastatud taotlus.
Isikuandmete vastutav töötleja on vastavalt kliendisuhtele ja tarbitavale teenusele Tartu Erakool, Tartu Erakool (Elva vald), eralasteaed TERAKE, erahuvikool HuviTERA. (Aadress: Tähe 4, 51010 Tartu, e-post andmed@tartuerakool.ee.)
Milliseid isikuandmeid töötleme
Töötleme nelja tüüpi isikuandmeid:
Isikuandmete töötlemise õiguslikud alused
Lähtume isikuandmeid töödeldes õiguslikest alustest, milleks on kas
Lepingu täitmiseks (sealhulgas koolitusteenuste osutamiseks) vajalik andmetöötlus.
See sisaldab endas andmete töötlemist seoses koostöölepingu sõlmimisega seotud tegevustega, selle täitmise, hoidmise ja arendamisega ning koolitusteenuse osutamiseks vajaliku infovahetuse, arvelduste ja teiste sarnaste tegevustega.
Seadustest tulenev andmetöötlus
Kui andmete töötlemise kohustus tuleneb seadusest, siis ei saa HESA haridusasutused ega lapsevanem seda mõjutada. Seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks töötleme andmeid järgmistel eesmärkidel: raamatupidamine, avaliku võimuorgani infopäringtele vastamine, koolidokumentide (tunnistused, õpiraamatud, jne.) haldamine, AKI ja andmesubjekti teavitamine isikuandmetega seotud rikkumistest, jms.
Õigustatud huvist lähtuv andmetöötlus
Õigustatud huvil põhineva andmetöötluse eesmärk on
Õigustatud huvi alusel toimuvaks andmetöötluseks ei ole me ühegi seaduse ega lepinguga kohustatud, aga me ei vaja selleks ka lapsevanema nõusolekut. Samas on õigus küsida meilt selgitusi ja esitada vastuväide, kui leiad, et nende andmete töötlemine alltoodud eesmärkidel riivab Sinu õigusi.
Taoline andmetöötlus on tarvilik turundustegevuseks, koolitusteenuse arendamiseks, vara ja andmesubjektide õiguse kaitseks, igapäevase infovahetuse parendamiseks, HESA sisese andmevahetuse arendamiseks, jne.
Lisaks ülaltoodud eesmärkidele võime õigustatud huvi alusel töödelda andmeid ka muul eesmärgil, kui see on mõistlikus seoses meie põhitegevusega ja vajalik selle arendamiseks.
Nõusolekul põhinev andmetöötlus
Selleks et võiksime näiteks edastada uudiskirju ja saata just Sinu vajadustest lähtuvaid pakkumisi, vajame Sinu nõusolekut. Võid nõusoleku alati tagasi võtta, teavitades meid sellest kirjalikult või e-posti aadressil andmed@tartuerakool.ee.
Siinkohal tasub nimetada näiteks üritustel jäädvustatud fotode ja videote kajastamist HESA infokanalites, otseturundust, haridusasutuste esindamisega (olümpiaadid, võistlused, jms.) seotud info avaldamine HESA kanalites, jms.
Pildistamine või muu salvestamine üritustel
Isikute nõusolekut ei küsita üritustel pildistamiseks või salvestamiseks, kui ürituse iseloomust tulenevalt on pildistamine ja salvestamine eeldatav (aktused, kontserdid jms).
Andmetöötlus väljaspool HESA hariduasutusi
Väljastpoolt HESA haridusasutusi pääsevad Sinu andmetele ligi üksnes
Me ei edasta Sinu isikuandmeid väljapoole Euroopa majanduspiirkonda ega riikidesse, mille kohta ei ole direktiivi 95/46/EÜ artikli 25 lõike 6 või selle järglasdokumendiks oleva isikuandmete kaitse üldmääruse (EL) 2016/679 artikli 45 lõike 1 alusel kaitse piisavuse otsust tehtud.
Isikuandmete säilitamise aeg
Me hoiame Sinu isikuandmeid alles seni, kuni seadusandlus meid selleks kohustab või kuni on saavutatud nende andmete kasutamise eesmärk.
Säilitamise aeg | Näited |
Üks kuu | Turvakaamera salvestis |
Vastavalt seadusele | Õppetegevusega seotud andmed (käskkirjad, eksamite protokollid jms) |
Seitse aastat koostöölepingu lõppemisest või lõpetamisest | Raamatupidamise alusdokumendid ja vahetult sellega seotud dokumendid |
Kuni nõusoleku tagasivõtmiseni | Andmed, mille töötlemiseks oled andnud nõusoleku (näiteks uudiskiri, pakkumised jms) |
Isikuandmete kaitse meetmed
Kaitseme Sinu isikuandmeid füüsiliste, tehniliste ja organisatoorsete meetmetega.
Kaitseme isikuandmeid vajalike füüsiliste meetmetega, muuhulgas
rakendame järgmisi füüsilisi meetmeid: isikuandmeid sisaldavaid paberdokumente hoiame ruumis ja kapis, mis on lukustatud või arhiivis ning millele pääsevad oma tööülesannete täitmiseks ligi vaid kindlad töötajad. Kasutusele on võetud meetmed, et kaitsta andmete töötlemise ruume ja IT-süsteeme tule, ülekuumenemise, vee ning voolukatkestuste eest.
Kaitseme isikuandmeid vajalike tehniliste meetmetega, muuhulgas kasutame videovalvet, tagame, et kõik tööarvutid on kaitstud parooliga, jne.
Kaitseme isikuandmeid vajalike organisatoorsete meetmetega, muuhulgas tagame, et igale IT-süsteemide kasutajale on määratud roll ja profiil. Kui töötaja lõpetab HESA-ga töölepingu, siis tema ligipääsuõigus tühistatakse ja avalikest ruumidest ei pääse ilma volituseta ruumidesse, kus töödeldakse isikuandmeid. HESA välise teenusepakkujaga, kes töötleb haridusasutuste klientide isikuandmeid, sõlmime lepingu, milles teenusepakkuja kohustub kaitsma isikuandmete konfidentsiaalsust ja turvalisust ning töötlema isikuandmeid kohalduvate õigusaktide järgi.
Sinu õigused seoses isikuandmetega
Igal HESA haridusasutuse kliendil on õigus teada,
Vastame Sinu päringule 30 päeva jooksul.
Õigus andmeid parandada
Sa võid nõuda enda ja lapse isikuandmete parandamist, juhul kui need on ebaõiged või puudulikud.
Õigus andmeid kustutada
Sul on õigus nõuda, et kustutaksime Sinu ja lapse isikuandmed. See õigus tekib eelkõige siis, kui nende andmete töötlemise aluseks on meie õigustatud huvi või Sinu antud nõusolek.
Õigus töötlemist piirata
Sul on õigus piirata oma ja lapse isikuandmete töötlemine teatud ajaks isikuandmete kaitse üldmääruses toodud juhtudel, eelkõige kui oled esitanud andmetöötluse asjus vastuväite.
Õigus esitada vastuväidet
Sa võid esitada vastuväite sellisele andmetöötlusele, mille aluseks on õigustatud huvi. Pärast vastuväite saamist lõpetame Sinu ja/või lapse isikuandmete töötlemise, v.a juhul, kui meil on võimalik tõendada, et töötleme neid andmeid mõjuval ja õiguspärasel põhjusel.
Õigus andmeid üle kanda
Juhul kui isikuandmete töötlemine põhineb Sinu nõusolekul või meiega sõlmitud koostöölepingul ja me töötleme andmeid automatiseeritult, siis on Sul õigus saada enda või lapse isikuandmeid struktureeritult ja üldkasutatavas vormingus.
Turvakaamera kasutamine
Kasutame turvakaameraid selleks, et kaitsta haridusasutusi, tema töötajaid ja kliente ning nende vara. Videojälgimise põhitingimused on järgmised:
Kuidas saad tutvuda enda kohta kogutud andmetega?
Enda kohta kogutud andmetega tutvumiseks pöördu meie poole e-posti aadressil andmed@tartuerakool.ee.
Lisainfo
Kui soovid oma isikuandmete või õiguste kohta lisateavet, siis pöördu meie poole e-posti aadressil andmed@tartuerakool.ee.
Tartu Erakool (TERA) on eraüldhariduskool, mis tegutseb vastavalt riiklikult kehtestatud õppekavale.
Kooli õppekava on koos TERA arengukavaga aluseks õppe- ja kasvatustöö eesmärgistamisel ja organiseerimisel.